Právě je 21 lis 2018, 17:56

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 18 črc 2016, 12:07 
Offline
Královská rodina
Královská rodina
Uživatelský avatar

Registrován: 09 lis 2008, 00:00
Příspěvky: 3971
Bydliště: Wien
Rieka Seina história, lodná doprava a prístavy :sailor:

Otváram novú tému, vážené dámy, ku ktorej ma naštartovalo včerajšie uspávacie čítanie pred spaním,
pri ktorom som viackrát narazila na zmienku o Rouene.

Tu sa nám niekto, teda presnejšie mladá slečna Rescatorová štýlovo plaví od Paríža až do Rouenu a naspäť
a dodnes ani vôbec netušila čo má napríklad Angelika a hlavne veľkomožný pán Rescator

------------------------------------------------------------------------

ROUEN - Dôležitý prístav 17 storočia

medzi iným to bol v 17 storočí dôležitý prístav, odkiaľ sa vypravovali pravidelne lode do Quebecu, a tiež
prekladisko tovaru smerom do Paríža a z Paríža

Rouen bolo v 17 storočí druhe najväčšie mesto v Francúzku a mal 75.000 obyvateľov

Obrázek


Pretože ma vskutku zaujímalo ako fungovala lodná doprava v 17 storočí dala som sa teda rešeršovať.

Hlavne preto že som narazila v prvom diely Angeliky na túto zmienku:

Pod mostem Pont-Neuf se v posledních slunečních paprscích leskla Seina. Koně, které sem
vedli napojit, vstupovali do vody až po šíji a ržáli. Lodi s nákladem sena vystavovaly podél břehu v
dlouhé řadě své voňavé náklady. Dopravní loď tažená koňmi, která přijela z Rouenu, spouštěla na
bahnitý břeh svůj náklad vojáků, mnichů a kojných.


Dopravní loď tažená koňmi :roll: :?: :?: :?: No to teda stojí za rešerše :mrgreen:

Ešte som celkom nepochopila ako to fungovalo, ale už to rešeršujem :D :P
čo sa človek na angelikologickej univerzite všetko nenaučí :lol:

zatiaľ som pochopila že kone a mely ťahali lode keď sa po rieke museli plaviť proti prúdu - pretože
vtedy ešte okrem plachiet nebol iný pohon, a že popri brehu, hlavne v kanáloch, boli natiahnuté akési
laná či káble....

Obrázek

no išlo to ako v lete na saniach, tuto ukážka:

https://www.youtube.com/watch?v=pv_F6nK9mtM

Obrázek

Obrázek

neviem však do akej veľkosti mohli ťahať lode z mora cez Rouen až do Paríža, ešte budem rešeršovať ;)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
 
PříspěvekNapsal: 18 črc 2016, 12:16 
Offline
Královská rodina
Královská rodina
Uživatelský avatar

Registrován: 09 lis 2008, 00:00
Příspěvky: 3971
Bydliště: Wien
No ak by ste si mysleli že toto je všetko čo sa v knihách Angelika o Rouene spomína, tak by ste sa mýlili dámy...

stavím sa že po týchto informáciach sa mladá pani Rescatorová bude do Rouenu
vracať oveľa nadšenejšie ako predtým :potapec:

Tak teda počúvajte dámy:
(všetky úryvky sú z 10 dielu Angelika a sprisahanie tieňov )

Cavelier de La Salle, s ktorým odišiel Florimond na výpravu z Wappasu bol povodom z Rouenu

"Asi už horší nemohla být. Prožili jsme všechno, kromě ztroskotání. Ta loď připomínala vojenský špitál. Jen jsme opustili Rouen, vypukl na ní mor «

Všeobecné podezření naopak padlo na poškozenou francouzskou obchodní loď, kterou Peyrac dotáhl do přístavu. Vtom kdosi zvolal:
"Ale vždyt je to Svatý Jan Křtitel, kocábka toho opilce René Dugasta z Rouenu."
"Jak to, že přijel tak pozdě... Nebude se moct vrátit..."
"Že se už konečně úplně nepotopil!"
"Vždycky sem přiveze jen pár mizerů."
"A pan Gonfarel z Quebeku si zase nahrabe."
"On je Dugast pořád ještě kapitánem? To tedy není divu, že střílel z děla. Raděj půjde i s nákladem ke dnu, než by ho někomu ukázal.
Všechny ty jeho podvodné kšefty..."


Přes svou nezáviděníhodnou situaci se rouenská loď se zbožným jménem Svatý Jan Křtitel projevila otevřeně nepřátelsky

A teraz prichádza to najlepšie, dámy, takpovediac zlatý klinec:

Do vůně chladného vzduchu prostoupeného pachem řeky a obrovských okolních pralesů se nečekaně vmísily nezvyklé vůně sladkostí a nejrůznějších zákusků nebo exotická vůně kávy, kterou vařili v měděné džezvě, nebo čokolády a čaje, které nabízel společnosti nový mistr kuchař pan Tissota s tím, že jde o poslední pařížskou novinku.
Tohoto muže najal Erickson během své poslední cesty do Evropy NA DOPORUČENÍ JEDNOHO OBCHODNÍKA Z ROUENU, S NÍMŽ HRABĚ DE PEYRAC SPOLUPRACOVAL.


No ale v slovenskej knihe je preložené že tam mal Joffrey spoločníka. (to ešte zrešeršujem v inych jazykoch) No nečudo keď to bol vtedy najdôležitejší prekladiskový prístav smerom do Paríža.

Dôležitá otázka dámy:

Myslíte si že Erikson sa plavil na Gouldsbore až do ROUENU???
A ak áno pod akou vlajkou? :roll: :roll: napríklad pod nórskou? (Erikson bol Nór)
a ak nie, tak kde potom kotvil? v Le Havre? alebo celkom mimo francúzskeho územia?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
 
PříspěvekNapsal: 18 črc 2016, 15:22 
Offline
Královská rodina
Královská rodina
Uživatelský avatar

Registrován: 09 lis 2008, 00:00
Příspěvky: 3971
Bydliště: Wien
No toto som ešte našla o tom vlečení lodí proti prúdu:

Potahová stezka je označení pro cestu po břehu řeky nebo vodního kanálu, po které byla vedena tažná zvířata táhnoucí loď.
Před vynálezem motoru bylo tažení poměrně běžný způsob pohonu lodí v místech, kde nebylo možné plachtit nebo se nechat řízeně unášet proudem.


Zdroj Wikipedia:

https://cs.wikipedia.org/wiki/Potahov%C3%A1_stezka

Potahová stezka vysekaná do skály na francouzské řece Lot:

https://cs.wikipedia.org/wiki/Potahov%C ... C3%A8s.jpg

Na Franúzkej wikipedii som sa dičítala pár fajnových zaujímavostí:

https://fr.wikipedia.org/wiki/Halage

Napríklad že ťahanie lodí koňmi, mulmi či dokonca človekom začalo vo Francii už v 15 storočí, že Colbertovo vyhlásenie
zo 17 storočia nakazovalo udržiavať brehy riek do šírky 7,8 metra voľné, a že sa to musí z výnimkou cestičiek pre chodcov
a cyklistov dodržiavať dodnes, a keby ste si tam náhodou zaparkovali auto tak vám ho odtiahnu.

Áno dámy, vo Francii sa dodnes dá vidieť ako kone ťahajú lode, pretože sa to ešt, hlavne na kanáloch, stále robí:

Aj pre tých čo inak francúzsky nerozumejú sú toto za seba hovoriace obrázky:

http://www.energie-cheval.fr/menu-princ ... ns/halage/

Obrázek

Dozvedela som sa aj že napríklad zo Stredozemného mora do Lionu to napríklad trvalo mesiac kým loď dotiahli.

Tuto mapka pre lepšiu predstavu:

https://de.wikipedia.org/wiki/Rhone#/me ... gebiet.png

tak som si z toho vybásnila že z Rouenu do Paríža to muselo trvať proti prúdu asi 10 až 14 dní
a z Le Havre do Rouenu menej ako týždeň - takže z le Havre sa do Paríža mohol tovar proti prúdu
dostať asi za 3 týždne.


Aj vo Francii niekedy ťahali lode podobne ako v Rusku nie kone a muly ale najatí sedliaci.
myslím že to ruský maliar nádherne zvečnil:

https://fr.wikipedia.org/wiki/Halage#/m ... (1844-1930)_-_Volga_Boatmen_(1870-1873).jpg


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
 
PříspěvekNapsal: 18 črc 2016, 18:13 
Offline
Královská rodina
Královská rodina
Uživatelský avatar

Registrován: 09 lis 2008, 00:00
Příspěvky: 3971
Bydliště: Wien
Pridávam ešte tento rozhovor medzi Polačkou a slečnou Rescatorovou ....myslím že bol v skutku zábavný:
----------------------------------------------
- Ted mi došlo ze vlastně jezdíme místa po kterých plaval Joffrey když utíkal z vezeni - míjeli jsme Porcheville, takže bych mela nasávat inspiraci aaaach!

- aaaach! čo sme to za angelikologičky, keď nás to doteraz nenapadlo!

- Co jsme to za angelikoložky když ochkáme pri pomýšlení že jezdím místa kde Joffrey trpěl

- Posilám fotku břehu Seiny, takhle se asi plavil Joffrey... Dneska hrozne prší a co teprve když mrzlo a on byl ještě zmrzačen a v hadrech, hrůza ....Seina už je tu dost široka, ne jako v Paříži

- ach Seina už sa teším že ju zasa uvidím aspoň v Paríži !

- Úplně tam vidím tu loďku na které pluje

- Ja tiež
----------------------------------------------------------------
Jedným slovom toto vznikne keď diskutujú dve pološialene angelikoložky o Seine medzi Rouenom a Parížom ....


Neskoršie pridám foto ;) dnes bolo dosť angelikovania :potapec:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
 
PříspěvekNapsal: 04 dub 2017, 11:56 
Offline
Královská rodina
Královská rodina
Uživatelský avatar

Registrován: 09 lis 2008, 00:00
Příspěvky: 3971
Bydliště: Wien
Vždy narazím na niečo skvelé, hlavne odkedy mám aj francúzky FB:

https://www.facebook.com/angelique722/

Takže som sa dozvedela že kráľovské galéry :sailor: nezostávali iba v prístavoch, ako
napríklad tie nášho Vojvodu de Vivonne, ale zvykli si pekne krásne doplávať až k Louvru.

Kráľ Slnko, Ľudovít XIV :king: bol chronicky známy svojim absolútnym nezáujmom o svoje loďstvo,
takže minister Colbert napokon vymyslel tie mini lode na veľkom kanáli vo Versailles, aby mohol kráľovi aspoň
čo to o jeho námorných flotilách povysvetlovať.

Tuto obraz z múzea Carnavalet, "Galéra an Seine pre Louvrom" (palác Carnavalet v štvrti Marais kde stál aj Palác Beautreillis Joffreya de Peyrac stojí dodnes. Kedysi býval sídlom pani de Sevigne, Angelikynej priateľky.)

Obrázek

vo väčšom rozlíšení:

http://bayle-correspondance.univ-st-eti ... =1&lang=fr

Obraz je podľa expertov z múzea z roku 1665 Neselska veža (Tour de Nesle) na pravej strane brehu naproti Louvru, kde bývala Angelika s Nicolasom je už zbúraná a na jej mieste je rozostavané Collège des Quatre-Nations

WIKIPEDIA:
V roce 1662 byla na příkaz kardinála Mazarina zahájena výstavba Collège des Quatre-Nations (dnešní sídlo Francouzského institutu), který mj. obsahuje i Bibliothèque Mazarine a věž byla v roce 1665 zbořena, aby uvolnila místo.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Tour_de_Nesle

nevedela som že, okrem iných lodí, aj Galéra mala "parkovisko" priamo pred Louvrom :?: :idea:
- nezabúdajme že sa kráľ z Louvru definitíve presťahoval do Versailles až v roku 1682.
To možno Kouassiba :maur: vesloval od Louvru až priamo do Marseille????? :sailor:

Tja alebo to bola galéra čo sa premávala IBA po Paríži? :roll: Už zasa mám čo zisťovať. :potapec:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
 
PříspěvekNapsal: 07 dub 2017, 09:43 
Offline
Baroni
Baroni

Registrován: 17 srp 2010, 13:19
Příspěvky: 118
Moira, úžasné... :)

Ja teraz čítam 14.diel a vyhľadala som si dva on-line kurzy francúzštiny. Už len začať...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
 
PříspěvekNapsal: 14 dub 2017, 11:04 
Offline
Královská rodina
Královská rodina
Uživatelský avatar

Registrován: 14 říj 2016, 18:08
Příspěvky: 1010
Bydliště: Liberec
Já jsem tradičně ohromena rozsahem znalostí a informacemi, které lze získat ze světa Angeliky a jejích mužů. Dámy, opravdu se některá přihlašte na doktorské studium historie, s tímhle máte disertaci za měsíc napsanou! :applaus: :applaus: :applaus:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
 
PříspěvekNapsal: 13 říj 2017, 09:59 
Offline
Královská rodina
Královská rodina
Uživatelský avatar

Registrován: 09 lis 2008, 00:00
Příspěvky: 3971
Bydliště: Wien
moirra píše:

No ale v slovenskej knihe je preložené že tam mal Joffrey spoločníka. (to ešte zrešeršujem v inych jazykoch) No nečudo keď to bol vtedy najdôležitejší prekladiskový prístav smerom do Paríža.

Dôležitá otázka dámy:

Myslíte si že Erikson sa plavil na Gouldsbore až do ROUENU???
A ak áno pod akou vlajkou? :roll: :roll: napríklad pod nórskou? (Erikson bol Nór)
a ak nie, tak kde potom kotvil? v Le Havre? alebo celkom mimo francúzskeho územia?


Tereza, vďaka za odpoveď :potapec:

Tereza píše:
Odpověď na P.S: - kotvil ve vnitrození, drzý byl na to dost


tiež si to myslím. ibaže nejako neviem prísť na to pod jakou vlajkou by to bolo najpraktickejšie ...
musím zistiť lode ktorých krajín sa smeli plaviť tak hlboko do vnútrozemia ... :sailor:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
 
PříspěvekNapsal: 20 pro 2017, 13:11 
Offline
Královská rodina
Královská rodina
Uživatelský avatar

Registrován: 09 lis 2008, 00:00
Příspěvky: 3971
Bydliště: Wien
Samozrejme pani AG mala ako vždy všetko vynikajúco zrešeršované.
Našla som pár úryvkov z kanónu o lodiach a prístavoch na Seine v Paríži:
:sailor:

Pod mostem Pont-Neuf se v posledních slunečních paprscích leskla Seina. Koně, které sem
vedli napojit, vstupovali do vody až po šíji a ržáli. Lodi s nákladem sena vystavovaly podél břehu v
dlouhé řadě své voňavé náklady. Dopravní loď tažená koňmi, která přijela z Rouenu, spouštěla na
bahnitý břeh svůj náklad vojáků, mnichů a kojných.


O lodiach ťahaných proti prúdu koňmi som už niečo uviedla hore vyššie. ;)
Doplním ešte že na 10 až 15 Ton tovaru bolo potrebné 7 až 10 mužov alebo 1 či dva kone na ťahanie.
Na obrovský 100 tonový náklad bolo potrebné približne 12 ťažných koňov. Predpokladám že pri tejto záťaži
väčšiu rýchlosť ako normálny chodec - teda 5 km za hodinu proti prúdu nedosiahli. Realisticky to vidím tak že
z Rouenu do Paríža po rieke to mohlo trvať asi 5 dní. (135 km autom)


Tuto loď ťahaná koňmi proti prúdu rieky do Paríža.

Obrázek

ďalej opis rieky a prístavov:

Její pokoj nevedl do Pekelné ulice, ale na druhou stranu domu. Viděla vodní hladinu, lesklou
a zářivou jako meč, pozlacenou vycházejícím sluncem a zbrázděnou říčními čluny a těžkými
nákladními loděmi.
Na protějším břehu kotvila loď s pradlenami, zakrytá klenutým přístřeškem z bílého plátna,
která zářila v krajině zahalené lehounkou mlhou jako svítící skvrna, jakoby namalovaná křídou.
Výkřiky žen a klapot jejich tluček doléhaly až k Angelice a mísily se do volání námořníků a ržání
koní, které sem sluhové vodili napojit.
Zároveň tu však byla cítit jakási pronikavá, trpce sladká vůně. Angelika se vyklonila a
viděla, že dřevěné piloty, které podpírají starý dům, se noří do bahnitého břehu, zaplaveného zbytky
shnilého ovoce, kolem něhož se už rojily vosy.
Napravo, na rohu ostrova, byl malý přístav zatarasený říčními nákladními loděmi. Vykládaly
se tady bedny pomerančů, třešní, hroznů a hrušek. Urostlí, ale otrhaní mládenci stáli na palubách
lodí, kousali do pomerančů a vyplivovali slupky, které vlny odnášely podél domů, pak si svlékli
kalhoty a potápěli se do bledé vody. Od přístavu vedla dřevěná lávka nalakovaná na jasně červeno.
Spojovala Cité s ostrůvkem na Seině.
Přímo naproti, kousek za pradlenami, začínala dlouhá pláž lemovaná loděmi obchodníků.
Skládaly se tu pytle a bedny, sudy a žoky sena pro stáje.
Lodníci ozbrojení bidly s háky zadržovali dlouhé dřevěné klády, plující po proudu, a
zaváděli je ke břehu, kde je jiní rovnali a skládali do hranic.
Nad vším tím zmatkem vládlo jemné světlo barvy petrklíčů, které každou scénu měnilo
překrásný obraz jakoby ponořený do snu, z něhož ho náhle vytrhl paprsek, odraz prádla nebo bílého
čepce či zachechtání racka, letícího nad vodní hladinou.
„Seina," zamumlala Angelika.
Seina, to byla Paříž.


:sailor:

Na mapke je označená spomínaná Pekelná ulica (Rue D´Enfer - Hortenziin Dom, dom prokurátora Fallot) na Ostrove Cite
spomínaný prístav aj červený most. (vidíte tie lode zo senom na Turgotovej mape ? :potapec: )

Spomínaný malý prístav na ostrove je Port Landre - na mapke štvorec hneď pri Pekelnej ulici.
(citát: Napravo, na rohu ostrova, byl malý přístav zatarasený říčními nákladními loděmi.)

V dolnom ľavom rohu vidíte Radnicu a Place de Greve na ktorom upálili Joffreya a nad nimi veľký prístav
PORT AU BLE

Obrázek

o pekelnej ulici nájdete viac tuto:

viewtopic.php?f=16&t=569&p=21143#p21143


Tuto vidíme domy na pekelnej ulici z výhľadom na Seinu a chápeme tiež prečo Angelika z okna tak dobre videla
Place de Greve:

Obrázek

Inak prístav Port Au Bleu bol spomínaný vinársky prístav z kanónu.
V diaľke na obrázku most Pont Notre Dame z jeho domami kam sa po návrate do Paríža presťahoval Desgrez.


Ako vyzerala Seina v 17. storočí? So svojimi piesočnatými brehmi, rušným prístavmi a mostami pokrytými domami bola táto rieka srdcom parížskeho života. Ľudia sem chodili, aby si kúpili tovar, nechali sa previezť prievozníkom alebo len tak aby počúvali živé žarty pouličných predajcov. Seina je miestom na pranie odevov, čistenie a prácu. A tiež to bývalo miesto na kúpanie a utopenie sa - pretože v tom čase veľa ľudí nevedelo plávať.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
 
PříspěvekNapsal: 20 pro 2017, 15:28 
Offline
Královská rodina
Královská rodina
Uživatelský avatar

Registrován: 14 říj 2016, 18:08
Příspěvky: 1010
Bydliště: Liberec
moirra píše:
(vidíte tie lode zo senom na Turgotovej mape ? :potapec: )

:ach: To by chtělo další citát, tentokrát o prvním setkání s básníkem ;) .


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
 
PříspěvekNapsal: 25 bře 2018, 16:20 
Offline
Královská rodina
Královská rodina
Uživatelský avatar

Registrován: 09 lis 2008, 00:00
Příspěvky: 3971
Bydliště: Wien
Pre tých ktorí by si mysleli že rieka Seina v tom čase bola pokojné miesto:

nechápem a ani zrejme nikdy nepochopím ako mohli tie lode manévrovať bez pohonu v takomto chaose :shock: :roll: :roll:
a to nezabúdajme že keď vietor nestačil museli ťahať lode proti prúdu koňmi alebo aj ľuďmi ....

Obrázek

na ľavej strane vidíme Louvre v strede mestský ostrov Ille de Cité na pravej strane namiesto Tour de Nesle
už na rozkaz Mazarina z roku 1660 postavený Collège des Quatre Nations (dnes: Institut de France)

Zdroj: skvelá Webová stránka Rives de Seine

https://www.paris.fr/rivesdeseine/revivre

Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
 
PříspěvekNapsal: 25 bře 2018, 19:14 
Offline
Vévodové
Vévodové

Registrován: 29 črc 2014, 20:17
Příspěvky: 703
moirra píše:
Pre tých ktorí by si mysleli že rieka Seina v tom čase bola pokojné miesto:
nechápem a ani zrejme nikdy nepochopím ako mohli tie lode manévrovať bez pohonu v takomto chaose
Zdroj: skvelá Webová stránka Rives de Seine
https://www.paris.fr/rivesdeseine/revivre


Teprve otevřenim tohoto tématu - a mnoha dalších - jsem si dokázala představit pasáže, které jsem kdysi přeskakovala jako nudné popisy míst a které mají najednou neuvěřitelný rozměr a atmosféru. Děkuji.

Navštívila jsem výše uvedené stránky a i na dalších obrazech mě zaujaly ty písčité břehy a to, jak se Seina jen pozvolna svažuje Dívala jsem se, že její max. hloubka je mezi 4 - 6 m.
Ohledně toho manévrování - z těch obrazů se zdá, že se v místech s "hustým" provozem jen veslovalo, což mi připadá logické. A také mě napadlo, jestli se na takových místech nebo v přístavech už tenkrát nedodržovaly nějaké vodní "dopravní" předpisy.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
 
PříspěvekNapsal: 25 bře 2018, 21:29 
Offline
Královská rodina
Královská rodina
Uživatelský avatar

Registrován: 09 lis 2008, 00:00
Příspěvky: 3971
Bydliště: Wien
Tereza píše:
Teprve otevřenim tohoto tématu - a mnoha dalších - jsem si dokázala představit pasáže, které jsem kdysi přeskakovala jako nudné popisy míst a které mají najednou neuvěřitelný rozměr a atmosféru. Děkuji.


Vďaka za pozitívny ohlas Tereza. :ach: ja musím sama za seba priznať že hoci som už predtým pár krát bola v Paríži,
nikdy som si ho tak neužila ako naposledy, po tom čo som mala zrešeršované rôzne historické miesta po stopách Angeliky.
Návšteva Paríža dostala aj pre mňa samú úplne iný rozmer.
Som neskonale vďačná že napríklad v štvrti Marais sa zachovala atmosféra a budovy 17 storočia.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
 
PříspěvekNapsal: 26 bře 2018, 09:26 
Offline
Královská rodina
Královská rodina
Uživatelský avatar

Registrován: 14 říj 2016, 18:08
Příspěvky: 1010
Bydliště: Liberec
Tereza píše:
A také mě napadlo, jestli se na takových místech nebo v přístavech už tenkrát nedodržovaly nějaké vodní "dopravní" předpisy.

Určitě se to muselo něčím řídit... Dneska jsou na Labi (i jinde, samozřejmě) různobarevné bójky označující hloubku, směr plavby apod., nechce se mi věřit, že by něco takového lodníci neměli již tenkrát... Nebo i nějaké signály, obecně užívaná hesla, či "pravidla slušného vychování", kdo má přednost apod.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
 
PříspěvekNapsal: 26 bře 2018, 11:24 
Offline
Královská rodina
Královská rodina
Uživatelský avatar

Registrován: 09 lis 2008, 00:00
Příspěvky: 3971
Bydliště: Wien
PenelopaW píše:
Tereza píše:
A také mě napadlo, jestli se na takových místech nebo v přístavech už tenkrát nedodržovaly nějaké vodní "dopravní" předpisy.

Určitě se to muselo něčím řídit... Dneska jsou na Labi (i jinde, samozřejmě) různobarevné bójky označující hloubku, směr plavby apod., nechce se mi věřit, že by něco takového lodníci neměli již tenkrát... Nebo i nějaké signály, obecně užívaná hesla, či "pravidla slušného vychování", kdo má přednost apod.


Tiež si myslím. Istotne k tomu bude hrubá kniha Colbertových nariadení :mrgreen: podobne ako toto čo som už uviedla hore vyššie:

Citace:
Colbertovo vyhlásenie zo 17 storočia nakazovalo udržiavať brehy riek do šírky 7,8 metra voľné, a že sa to musí z výnimkou cestičiek pre chodcov a cyklistov dodržiavať dodnes, a keby ste si tam náhodou zaparkovali auto tak vám ho odtiahnu.


Vtipné je že Francúzi sa často až dodnes odvolávajú dokonca aj v súdnych sporoch, hlavne keď ide o nejaké komerčné veci, na Colbertové vyhlášky. :lol:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz