Protože jsem si uvědomila, že jsem nereagovala na vše, prohlížím si znovu Tvé výtvory.
1. Toulouská svatba - s Angelikou otočenou od děsivého novomanžela a složenýma rukama, aby se jí hlavně nedotýkal
Původní velkost:
https://www.flickr.com/gp/200512638@N02/a01E8z9m97
Vycházela jsi u Angeličiných svatebních z nějakého reálného dobového oděvu té doby? Zaujaly mne ty velké mašle na živůtku při výstřihu. Pokud měla Angelika ňadra vyzdvihnutá k výstřihu, mašle by odváděly pozornost od nevěstiných půvabů
. Každopádně je to ale velmi jemný a něžný model, luxusní, ale nic zbytečně přestrojeného, takže krása a nevinnost nevěsty vynikají.
Oh tak to by si nám mohla nakresliť pár návrhov. Ja viem že neašpirureš na Bineta - ale aj tak
Navrhovala bych slečně Rescatorové koupit takovou tu dětskou česací hlavu, i když panáčky asi neprodávají
, aby mohla česat, zkoušet, fotit a kreslit
.
Integrale outfit po návratu z Paříže se stuhami barvy ohně.
I když mi tam pan hrabě trochu připomíná kohouta, tak se mi to líbí. Ta vestička je feš!
Penelopa chtěla jednoho v paruce (doufám, že tahle už je dostatečně nakadeřená
) a proto jsem vybrala oblek v tabákově hnědé ze 3. dílu.
Prohlížela jsem si ho znovu a dole při okraji kabátu to je ozdobné lemování kapes? Nemám teď u sebe své chytré knihy, ale nebyly by ty kapsy hodně nízko?
Snad tě Penelopo moc nezklame, když řeknu, že Audigera úplně neplánuju.
Ne, že bych patřila mezi Audigerovy fanynky, ale ty jeho kreace bych si moc ráda vizualizovala
.
1. Modré šaty s "mořskými květy" a benátskou krajkou od Rescatora.
Vymýšlela jsem je jako střihově trochu prostší. Představuju si, že vepředu měla praktické šněrování skryté za plaketou (jak jsem to viděla u některých zachovalých exemplářů),díky čemuž si je rychle dokázala obléct, když vypukla vzpoura. Látka by mohla být třeba brokát se vzorkem květin. Přikládám fotku benátské krajky ze 17. století.
I když prosté, velmi zdařilé a vlastně mi to i sedí k Angelice v tomhle období. Sice prostý a jednoduchý střih, odkazující na hugenotské období, ale současně materiál a krajka ukazující na to, že dáma v šatech oděná je víc než služebná, takže šaty vlastně podtrhují její noblesu a krásu. Opět smekám nad tím, jak nad nákresy uvažuješ - pokud se Angelika musela obléknout narychlo, musela se oblékat a šněrovat sama, takže šněrování vepředu dává dokonalý smysl.
2. Moje oblíbené fialové taftové šaty s hlubokými záhyby z 8. dílu.
Tak ty jsou! Díky moiře je i hezké sledovat vývoj těchto šatů v Tvé představě
.
Jako by to vybíral Joffrey osobně.
Podle jejího názoru byl Erikson schopen to pouze naložit a přivézt. Joffrey má tedy pořád ještě jak v Paříži, tak v Londýně i ve všech ostatních velkých městech své dodavatele, kteří znají jeho vkus a oddaně mu slouží. At si říká kdo chce co chce, i na té nejodlehlejší výspě civilizovaného světa zůstává hrabětem z Toulouse. Neuvěřitelný člověk!
Takže bych řekla, že Joffrey měl hlavně velmi dobře vybrané dodavatele, se skvělým vkusem a know how a také velmi dobře znali jeho vkus (až už šlo o oblečení nebo cokoliv jiného). A je samozřejmě možné, že jim mohl poslat nějaké detaily v objednávce - kolik šatů chce, z jaké látky, nebo jestli chce nějaké konkrétní detaily... Na druhou stranu, když ty šaty byly podle poslední versailleské módy, tak mi to spíš evokuje, že to byla už iniciativa samotných krejčích. Protože si neumím představit, že by nejdřív Joffreyovi posílali do ameriky popis / obrázky toho, co se nosí u dvora, pak jim on psal odpověď a následně teprve zhotovovali šaty a posílali je přes oceán. To by se asi móda do té doby změnila (ano neměnila se tak rychle jako dnes, ale detaily se měnily celkem rychle, dá se říct sezónně).
Tipla bych, že měl Joffrey u svých dodavatelů / krejčích otevřený účet a dal jim volnou ruku. Jeho míry měli jistě zapsané, takže když došlo k nějakému "otočení" v módě, mohli ušít novinku na míru a ihned odesílat, aby se do Ameriky dostala jen s menším zpožděním. A nebo si pan hrabě nechával šít nadčasové věci, takže uspěl v každé sezóně
.