Moje přibližná představa šatů z Quebeku. Vzhledem k tomu, že tu máme už tři verze, rozhodla jsem se nejít úplně přesně podle popisu ale spíš se pokusit nareslit svojí představu, já ty šaty totiž vidím spíš jako hladké a splývavé než vyšívané květy a s těmi několikařadovými balónkovými rukávy, které se tenkrát nosily. A pak jsem tu zahlédla obraz Judity z roku 1678 a řekla jsem si, že je to přesně ten typ šatů, které si na Angelice v Quebeku představuji! (pro připomenutí:
http://33.media.tumblr.com/18f72528a1f8 ... o1_500.jpg - Judith, Detail. (1678) by Eglon Hendrick van der Neer). Mám takovou teorii: Joffrey jí možná nakonec nechal dovést spíš teatrální kostým než vyloženě dvorské šaty, celé to jejich vylodění bylo majestátní divadlo, lahodící oku, takže k tomu klidně mohl i přizpůsobit šaty, které se inspirovaly třeba v dřívějších dobách - gotice, ranném baroku a přitom šly tak nějak s dobovou linií.
Ještě pro úplnost shrnutí popisů v českém vydání:
Vybrala si azurové šaty. Byly z těžkého, téměř bílého saténu, ale když se sklady sukně rozevřely rozvlnily se jí kolem nohou, hrála nádherná lesklá látka najednou do modra a do růžova jako nebe při východu slunce. (str.5)
Důležitá byla barva látky, z níž byly šaty ušity. Její jemné duhové odstíny musely oslnit i ty nejrafinovanější oči. Živůtek s krátkými šůsky, na němž byly vyšité růže, a vyztužené náprsenka měly stejný perleťový odstín. Ze saténového uzlu na ňadrech vycházel jakýsi krajkový, poměrně tuhý límec, který lemoval celý výstřih a vzdy tvořil stojáček, jehož lesklý podkld zvýrazňoval půvabnou křivku bělostné šíje. (...) Obrátil se ke šperkovnici, kterou mu podával jeho černý sluha Kouassi-Ba. Vybral třířadový perlový náhrdelník. (str. 9)
...obléct ten plášť nebylo tak jednoduché. Byl z bílé kožešiny, podšitý bílou vlněnou látkou se saténovou vložkou a široká kapuce byla lemovaná zlatem a stříbrem vyšitými květy. (str. 10)
Dotkla se jedné visací náušnice, aby viděla odlesk diamantu na své tváři. (...) Jejich lidé se objevili s bílým pláštěm, nesli ho za čtyři cípy jako vlajku. Hrabě de Peyrac ho vzal a sám ho položil Angelice na ramena a urovnal záhyby, rozprostřel jí nádhernou kapuci kolem zářivých vlasů. Vypadalo to, jako by jí krášlil na nějaké rytířské klání, jako by jí ten plášť stejně jako brnění měl chránit, ale také byl znamením, že jde do boje. (str. 11)
Mimochodem šaty se stojáčkem můžeme vidět na jednom z outfitů mme de Maintenon ve filmu Králova alej.
větší rozlišení:
http://media-cache-ec0.pinimg.com/origi ... e7c162.jpg