Lole píše: * | 13 pro 2024, 19:10 |
Mám dojem že příběh byl o tom, jak Hrabě Monte christo chtěl mstu ale nakonec to byli ostatní kdo jej od ní odrazovali. On byl ten jediný vedený pomstou. Jako proč všichni vypadají jako spolek sociopatů? Myslím tím konkrétně lidi okolo něj?
Díky za sdílení dojmů, vidím, že tě film rozčiloval míň než mě.
Nevím jestli bych je nazvala sociopaty, ale ten jejich kroužek - Edmond, Haydee a nepochopitelně i Villefortův syn, bylo dost divné, nelogické spojení a navíc úplně out of characters.
To je právě ta věc, co mě na knižních adaptacích štve. Ti autoři co ty knihy psali, nad dějem přemýšleli a napsali charaktery a chování postav tak, aby bylo věrohodné, aby jednali logicky na základě akce a reakce, a aby vše dávalo smysl i v rámci zasazení do celkového děje. Proto jsou ta díla oblíbená po desítky nebo i stovky let. A pak přijdou scénáristi / producenti / režiséři s přebujelým egem a začnou to přepisovat tak, že to logiku nemá a spoléhají, že jim to divák promine. To je za mě prostě líné psaní, které mi trhá žíly.
Něco podobného bylo i v obou adaptacích Angeliky, nebo i Monte Cristo z roku 2002... A samozřejmě chápu, že filmový scénář a kniha jsou dvě rozdílné věci, jenže dá se to dělat i citlivě.
Zatím nejpodobnější zpracování knize je za mě verze z roku 1979 s Jacquesem Weberem. Bohužel to vizuální zpracování už působí dost zastarale, ale postavy se chovají tak, jako v knize.
Co se týče kostýmů a výpravy, musím říct, že se mi líbila tak půl na půl. Scény byly pěkné, pěkně nasvícené, ale pak to zabili nějakou blbostí, jako třeba orientální kopulí na francouzském paláci, nebo mega "Aladinovou jeskyní" s pokladem.
Kostýmy byly alespoň dobové, ale za mě příliš mnoho patiny, která je udělala zmačkané a "pytlovaté". Vyšší společnost 19. století bych si představovala přece jen víc nažehlenou a v lepších střizích, ne jako potetované vandráky.